22.12.2008, 00:00
"The breakthrough crisis" of a quick solution Transnistria
With regard to NATO and EU expansion, effective and legitimate civilian crisis management and civil protection are becoming important items on the public policy agendas of individual nations as well as international organizations. Civilian crises can all too easily escalate into political crises or Iulian Chifu, Oazu Nantoi, Oleksandr Sushko |
|
18.12.2008, 08:44
Viziunea sintetizata asupra problemei transnistrene
După întrevederea Dmitrii Medvedev-Igori Smirnov din 3 septembrie 2008, a apărut o oarecare intrigă în legătură cu faptul, că după ea s-a anunţat că administraţia de la Tiraspol, „ţinând cont de rugămintea Preşedintelui Rusiei”, a ridicat moratoriul asupra contactelor cu oficialităţile de la Chişin Oazu Nantoi, IPP |
|
23.09.2008, 00:00
Viziunea sintetizata asupra problemei transnistrene
Pe fundalul evenimentelor din Georgia, urmate de un set de acţiuni politice şi diplomatice premeditate din partea Federaţiei Ruse, au apărut un şir de întrebări în ceea ce priveşte evoluţia problemei Transnistrene, inclusiv a relaţiilor dintre Rusia şi Republica Moldova. IPP |
|
15.01.2007, 08:45
Despre politicieni si oamenii de stat
Până la alegerile parlamentare care urmează să aibă loc în primăvara anului 2009, mai sunt încă cel puţin doi ani, dar procesul politic din Republica Moldova deja este subordonat acestei perspective. Totodată, timpul rămas până la declanşarea formală a campaniei electorale încă ne permite să abordăm Oazu Nantoi |
|
01.03.2006, 00:00
Plan trilateral pentru rezolvarea problemei transnistrene
Sprijinind voinţa Ucrainei, României şi Republicii Moldova (RM) de a susţine valorile libertăţii şi democraţiei în zona dintre Marea Baltică şi Marea Caspică, ţinând cont de faptul că Uniunea Europeană şi NATO sunt actori în această regiune, iar opţiunea statelor din zonă – inclusiv Ucraina şi Repub Vezi in :
ro
en
IPP // 298.5 Kb |
|
21.12.2005, 08:45
Doi presedinti intr-un bloc comun.
Începutul rundei a doua a negocierilor în formatul 5+2 în problema conflictului Transnistrian, la 15 decembrie, a fost marcat de apariţia Declaraţiei comune a preşedinţilor Rusiei şi Ucrainei. Între timp, în raport cu prima rundă din 26-27 septembrie curent de la Odesa, s-a mai schimbat ceva. Este v Vezi in :
ro
Oazu Nantoi // 41.5 Kb |
|
21.11.2005, 08:45
Cazul Republicii Moldova: ce ar putea face UE si SUA?
În cadrul consultărilor din 26-27 septembrie de la Odessa s-a decis extinderea formatului de negocieri în problema soluţionării conflictului Transnistrian, UE şi SUA fiind acceptaţi în calitate de observatori. Vezi in :
ro
en
Oazu Nantoi // 100.5 Kb |
|
17.05.2005, 00:00
Conflictul transnistrean - Status Quo si perspective
Transnistria este o enclavă între teritoriul controlat de Chişinău şi Ucraina. Regimul de la Tiraspol (“rmn”) poate supravieţui economic numai în cazul când porţiunea transnistreană a frontierei de stat moldo-ucrainene (452 km) va fi deschisă pentru agenţii economici din “rmn”. De la începutul confl Vezi in :
ro
en
Oazu Nantoi // 31 Kb |
|
27.09.2003, 00:00
Federalizare sau regionalizare? Experienta europeana, perspectivele Republicii Moldova
Consolidarea statutului, repartiţia competenţelor şi distribuirea resurselor organelor administraţiei publice regionale, situate la nivelul imediat inferior statului unitar, dar la un nivel superior colectivităţilor teritoriale de bază reprezintă unul din aspectele cele mai sensibile ale reformelor Vezi in :
ro
Ion Osoianu // 1360.5 Kb |
|
|
 |