14.08.2013, 11:03
Conferința "e-Learning în agenda învățământului european. Cazul Slovaciei și Republicii Moldova"
Conferința internaționala "e-Learning în agenda învățământului european. Cazul Slovacia și Republica Moldova ", a avut loc pe data de 25 aprilie 2013 în Chișinău. Conferinţa a fost evenimentul de top al Proiectului "Modernizarea învățământului în Republica Moldova", finanțat din fondurile SlovakAid Programul oficial de asistenţă pentru dezvoltare al Republicii Slovace ". |
|
24.01.2011, 08:57
Fişele de raportare a cetăţenilor din Republica Moldova - studiu sociologic
Studiul sociologic a fost realizat cu suportul Băncii Mondiale, Agenţia Suedeză pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională şi PNUD Moldova.Scopul principal al studiului constă în evaluarea nivelului de solicitare şi modul de contactare a instituţiilor publice, accesibilitatea şi calitatea serviciilor prestate, dificultăţile cu care se confruntă cetăţenii în obţinerea serviciilor publice solicitate, nivelul corupţiei. Studiul oferă informaţii complete, relevante şi valide despre serviciile prestate de 30 de categorii de instituţii publice IPP |
|
20.09.2010, 02:55
Educaţia de bază în Republica Moldova din perspectiva şcolii prietenoase copilului - studiu
Scopul studiului constă în evaluarea învăţămîntului primar şi a celui gimnazial din Republica Moldova prin prizma celor cinci dimensiuni ale şcolilor prietenoase faţă de copil şi formularea de recomandări pentru eventualele politici publice în domeniul educaţiei, orientate spre promovarea şi extinderea acestui model de şcoli în ţara noastră. IPP |
|
14.06.2010, 05:52
Educaţia şi dezvoltarea umană: provocări curente şi de perspectivă
Scopul acestui document de politici constă în analiza sistemului educaţional moldovenesc din perspectiva dezvoltării umane, bazată pe formarea capabilităţilor. Această abordare se axează pe modul în care învăţământul din Republica Moldova contribuie la abilitarea oamenilor de a-şi duce viaţa pe care au motive de a o aprecia şi de a-şi extinde alegerile substanţiale de care dispun. Studiul pune accentul pe oportunităţile, procesele şi rezultatele învăţării. S-a pornit de la faptul că un sistem educaţional contribuie în deplină măsură la dezvoltarea umană doar atunci când asigură accesul universal la studii, prestează cunoştinţe relevante şi le cultivă elevilor şi studenţilor obişnuinţa de a învăţa pe parcursul întregii vieţi. IPP |
|
14.01.2009, 20:10
Multitudinea aspectelor si contextelor publice din spatiul societal intern
În multitudinea aspectelor si contextelor publice din spatiul societal intern statul nu mai poate si nici nu mai are cum sa gestioneze si solutioneze rezonabil, si mai ales într-un timp foarte scurt, diverse probleme si situatii conflictuale. Totodata, statul nici nu are posibilitatea sa înfaptuiasc IPP, Nicolae Todiraş |
|
14.01.2009, 00:00
Accesul la studii universitare prin prisma conceptului de echitate sociala
Pentru sistemul educaţional din Republica Moldova problema accesibilităţii în învăţământul superior nu este una recentă. Dar, spre deosebire de trecut, în prezent accesibilitatea cuprinde o serie de factori specifici diverselor sfere sociale. Trecerea învăţământului universitar de la o accesibilitat IPP, Nicolae Todiraş |
|
05.02.2007, 00:00
Evaluarea si asigurarea calitatii in invatamantul superior
Lucrarea prezintă cele mai importante noţiuni şi definiţii referitor la calitate şi evaluarea calităţii în învăţământul superior, şi trecerea în revistă a standardelor pentru elaborarea sistemelor de management al calităţii. Studiul, aici IPP, dr. Valentin Negură |
|
05.02.2007, 00:00
Echitatea sociala si accesul la studii de calitate in Republica Moldova
Echitatea socială şi accesul la studii superioare de calitate în Republica Moldova reprezintă o problemă foarte actuală. Politicile educaţionale şi cele sociale din ţara noastră trebuie să asigure accesul nediscriminatoriu la studii tuturor acelora ce au capacitatea şi voinţa de a studia indiferent IPP, dr. Evlampie Donos |
|
05.02.2007, 00:00
Calitatea invatamantului superior in viziunea comunitatii academice
Pentru o eficienţă mai bună a asigurării calităţii procesului de instruire este necesară cooperarea dintre stat, instituţiile superioare şi societatea civilă. De asemenea, nu este de neglijat cooperarea dintre învăţământul pre-unversitar şi universitar, deoarece învăţământul universitar trebuie să f IPP, Daniela Secrieru |
|
05.02.2007, 00:00
Reforma curriculara in Republica Moldova
Ameliorarea calităţii în sistemul de învăţămînt naţional, actualmente, devine problema centrală în domeniul educaţiei.Astăzi problema majoră este „ce şi cum înveţi?”, precum şi problema dezvoltării competenţelor fiecăruia. Încadrarea în cîmpul muncii este primul factor de integrare socială.Pi IPP, Nadejda Velişco |
|
05.02.2007, 00:00
Tendinte si pronosticuri referitoare la piata muncii din Republica Moldova
Pe fundalul schimbărilor spre bine a vieţii social-economice din republică, o ameliorare a situaţiei ar trebui să se observe şi pe piaţa muncii. Însă, analiza evoluţiilor de pe piaţa muncii din Republica Moldova din ultimii cinci ani, reflectă o reducere continuă a principalilor indicatori ocupaţion IPP, dr. Dorin Vaculovschi |
|
|
 |