20.09.2010, 02:55
Educaţia de bază în Republica Moldova din perspectiva şcolii prietenoase copilului - studiu
Scopul studiului constă în evaluarea învăţămîntului primar şi a celui gimnazial din Republica Moldova prin prizma celor cinci dimensiuni ale şcolilor prietenoase faţă de copil şi formularea de recomandări pentru eventualele politici publice în domeniul educaţiei, orientate spre promovarea şi extinderea acestui model de şcoli în ţara noastră. IPP |
|
14.06.2010, 05:52
Educaţia şi dezvoltarea umană: provocări curente şi de perspectivă
Scopul acestui document de politici constă în analiza sistemului educaţional moldovenesc din perspectiva dezvoltării umane, bazată pe formarea capabilităţilor. Această abordare se axează pe modul în care învăţământul din Republica Moldova contribuie la abilitarea oamenilor de a-şi duce viaţa pe care au motive de a o aprecia şi de a-şi extinde alegerile substanţiale de care dispun. Studiul pune accentul pe oportunităţile, procesele şi rezultatele învăţării. S-a pornit de la faptul că un sistem educaţional contribuie în deplină măsură la dezvoltarea umană doar atunci când asigură accesul universal la studii, prestează cunoştinţe relevante şi le cultivă elevilor şi studenţilor obişnuinţa de a învăţa pe parcursul întregii vieţi. IPP |
|
|
 |