Dezbateri publice: Implicarea părinţilor şi comunităţilor în definitivarea noului Cadru de referinţă al Curriculumului Naţional
Institutul de Politici Publice încurajează participarea cât mai activă a reprezentanților elevilor, părinților şi comunităților în racordarea cadrului normativ-juridic al învățământului general la necesitățile beneficiarilor direcți şi indirecți ai educației.
Participanţii la dezbaterile publice au analizat conceptele de bază şi structura noului Cadru de referinţă al Curriculum Naţional pentru învăţământul general, proiect de document aflat în curs de definitivare. Acesta are scopul să modernizeze educaţia din Republica Moldova prin implementarea completă a prevederilor Codului Educaţiei şi Strategiei Naţionale ”Educaţia 2020”.
În cadrul proiectului “Consolidarea colectivităţilor şcolare: creşterea rolului părinţilor şi comunităţilor în guvernarea educaţiei”, Institutul de Politici Publice, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, planifică extinderea în continuare a participării elevilor, părinţilor şi reprezentanţilor comunităţilor locale în cadrului normativ-juridic pentru învăţământul general, astfel de dezbateri fiind preconizate şi pentru regiunile de Nord şi Centru ale ţării.