Masa Rotundă „Educaţie pentru o societate a cunoaşterii: Cadrul de referinţă al noului Curriculum naţional”
Institutul de Politici Publice, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, a organizat Masa Rotundă „Educaţie pentru o societate a cunoaşterii: Cadrul de referinţă al noului Curriculum naţional”, la care au fost puse în discuţie principalele direcţii de modernizare a curriculei pentru învăţământul general.
La lucrările Mesei Rotunde au participat reprezentanţi ai şcolilor, colegiilor, universităţilor şi organizaţiilor neguvernamentale, active în domeniul educaţiei. Masa Rotundă a fost organizată în cadrul Proiectului „Consolidarea eforturilor societăţii pentru afirmarea unui învăţământ deschis, participativ, bazat pe performanţă „, implementat de Institutul de Politici Publice cu suportul financiar al Fundaţiilor pentru o Societate Deschisă, acordat prin intermediul Fundaţiei Soros-Moldova.
În cuvântul de salut, rostit la deschiderea Conferinţei, doamna Corina Fusu, ministru al educaţiei, a subliniat faptul că modernizarea învăţământului din ţara noastră presupune o abordare holistică a tuturor aspectelor educaţiei, noului Cadru de referinţă al Curriculumului naţional revenindu-i un rol central în orientarea învăţământului general spre formarea competenţelor-cheie cerute de societatea modernă. Având rolul de viitoare „Constituţie a educaţiei”, acest proiect de document, trebuie să vină cu noi abordări, să apropie şi mai mult şcoala de comunitate, să creeze premise pentru afirmarea unor şcoli prietenoase copilului.
Directorul de programe educaţionale ale Fundaţiei Soros-Moldova, doamna Ana Coreţchi, a subliniat importanţa desfăşurării în şcoli a unui proces educaţional, orientat spre performanţă, bazat pe o largă participare a tuturor actorilor interesaţi şi centrat pe copil, proces ce ar corespunde atât aşteptărilor elevilor şi părinţilor, cât şi a societăţii în ansamblu. Trecând în revistă proiectele din domeniul educaţiei, susţinute în ultimii ani de către Fundaţia SorosMoldova, doamna Coreţchi a accentuat importanţa participării societăţii civile în promovarea reformelor, în crearea unor parteneriate durabile şcoală-comunitate.
Conducătorul Grupului de lucru din cadrul Proiectului „Educaţia în Republica Moldova Competenţe pentru prezent și viitor”, însărcinat cu elaborarea proiectului Cadrului de referinţă, doamna Liliana Nicolăescu-Onofrei, a făcut o amplă prezentare a concepţiilor de bază şi aspectele inovatoare ale acestui document, propus pentru implementare în învăţământul general din ţara noastră. Participanţii la Masa Rotundă au identificat eventualele provocări ce ar putea să apară în procesul de implementare a noului Cadru de referinţă şi oportunităţile pe care acest document le deschide pentru învăţământul general din ţara noastră.
În viitorul apropiat, proiectul Cadrului de referinţă al Curriculumului naţional va fi propus pentru dezbateri publice.