Asigurarea unei educații de calitate pentru toți copiii
Autor: Angela Cara
Lucrarea a fost elaborată în cadrul Proiectului “Consolidarea colectivităților școlare: creșterea rolului părinților și comunităților în guvernarea educației”, finanțat de Fundațiile pentru o Societate Deschisă prin intermediul Fundației Soros-Moldova.
Sinteza de politici pentru asigurarea unei educații de calitate pentru Toți copiii este structurată din introducere, sumar executiv, două capitole, concluzii și recomandări, bibliografie.
Capitolul I. Repere pentru asigurarea unei educații de calitate pentru Toți copiii este dedicat analizei procesului de asigurare a unei educații de calitate pentru Toți copiii din perspectiva analizei cadrului normativ; serviciilor de suport pentru implementarea educației incluzive; formării cadrelor didactice în domeniul educației incluzive centrate pe copil. În rezultatul analizei, au fost identificate realizările obținute și impedimentele existente în domeniul asigurării unei educații de calitate pentru Toți copiii, precum și propuse recomandări privind creșterea gradului de implicare a părinților și a comunității în educație pentru asigurarea unei educații de calitate pentru Toți copiii.Asigurarea unei educatii de calitate pentru toti copii
Capitolul II. Modalități de colaborare a școlii-familiei-comunității pentru asigurarea unei educații de calitate pentru Toți copiii, identifică modalități de colaborare a școlii cu familia și comunitatea pentru asigurarea incluziunii sociale și educaționale a copiilor cu CES/dizabilități. În acest context, au fost identificate dimensiuni ale parteneriatelor stabilite între structurile guvernamentale, autoritățile locale, societatea civilă și familie, pentru asigurarea unei educației de calitate pentru Toți copiii și incluziunea copiilor cu CES/dizabilități în instituțiile de învățământ general. În cadrul acestui Capitol sunt analizate modalități de participare a familiei în elaborarea și implementarea PEI; modalități de implicare a copiilor în procesul de luare a deciziilor; parteneriatele stabilite între ONG-urile active în domeniu, APL și instituțiile de învățământ general din perspectiva asigurării unei educații de calitate pentru Toți copiii.
Capitolul referitor la Concluzii și Recomandări, conține concluzii privind asigurarea unei educații de calitate pentru Toți copiii; precum și recomandări, adresate autorităților publice centrale, instituțiilor generale de învățământ, părinților, reprezentanților societății civile privind creșterea gradului de implicare a părinților și a comunității în asigurarea unei educații de calitate pentru Toți copiii.