Odnoklassniki și alegeri parlamentare în Republica Moldova
În Republica Moldova există aproximativ 2 milioane de utilizatori Internet, care utilizează preponderent două rețele de socializare: Facebook și Odnoklassniki. În același timp, nu mai există loc pentru scepticism în ceea ce privește influența și impactul utilizării rețelelor de socializare în cadrul campaniilor electorale. Rețelele de socializare au devenit o cale de acces la potențialii votanți și un instrument indispensabil de comunicare politică. Rețelele de socializare au permis democratizarea opiniei publice, devenind și un instrument de colectare a feedback-ului, ascultare a vocilor marginalizate și evaluare a succeselor și/sau insucceselor. Partidele politice nu își mai pot permite să ignore rețelele de socializare dacă doresc să acceadă la putere.
Odnoklassniki a rămas un mediu important pentru comunicare politică și în cadrul alegerilor parlamentare din Moldova din 24 februarie 2019, chiar dacă influența Facebook în acest sens a fost mult mai semnificativă. Studiul de față a analizat conținutul și comportamentul anumitor comunități online și actori politici pe parcursul campaniei electorale din februarie 2019 și urmărește capacitatea anumitor actori de a influența prin intermediul Odnoklassniki segmente din populația Republicii Moldova.
Protejarea instituțiilor democratice în era dezinformării instituționalizate pe rețelele de socializare ține în primul rând de protejarea veridicității informațiilor. Anume de calitatea informațiilor cu care operăm depinde procesul de luare a deciziilor cu privire la societatea în care trăim, fie că este vorba de o opțiune de politici sau decizie electorală.